پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229997
هيچ مقام دولتي بهبود معيشت مردم با FATF را تضمين نمي‌کند
تاریخ انتشار : 1398/10/04 11:41:22
نمایش : 1252
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: هيچ يک از اصحاب دولت و مدافعانش تضمين نمي‌کنند که پذيرش FATF تحريم‌ها را برطرف کند و موجب بهبود شرايط معيشتي مردم شود.
سيدمصطفي ميرسليم رئيس شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي با اشاره به دليل فضاسازي رسانه هاي حامي دولت بر اهميت تصويب و اجراي لوايح FATF،‌ اظهار داشت: بايد دولت را درک کرد؛ شرايطى که دولت در آن قرارگرفته در لايحه بودجه پيشنهادى انعکاس يافته است؛ بودجه‌اى که دربرگيرندۀ کسرى عمده است.
* رفع مشکلات سال آينده دولت مستلزم اعتماد مردم به دولت است
 
وي با بيان اينکه مديريت دولت در سال آينده مشکل خواهد داشت،‌گفت: رفع اين مشکل با رويکرد داخلى نيازمند مراجعه به مردم و کمک گرفتن از آنها چه براى سرمايه گذارى و چه براى تعديل توقعات عمومي با هدف خروج از رکود است و اينها مستلزم اعتماد مردم به دولت است و چنان اعتمادى با سابقه مکرر بدقولى‌ها، ناکارآمدي‌ها و ضعف‌ها، بعيد به نظر مى‌رسد.
 
*هرگونه ضعف در مقابل آمريکا بيشتر بر از ضايع کردن مقاومت مردم مي شود
 
ميرسليم در عين حال افزود: اما راه حل ديگرى که دولت بدان اميد بسته بود و هنوز بدان متمايل است، رويکرد به خارج براى چاره‌جويى تحريم‌ها و نيز سرمايه‌گذارى خارجى است؛ اما بايد توجه داشت که هرگونه ضعف نشان دادن در مقابل آمريکا بعد از چند سال مذاکرات برجامي باتوجه به پيمان‌شکني آمريکا و سست‌عهدي اروپا و ترس ساير هم‌پيمانانش در مقابل آمريکا، موجب تجريّ و پافشاري بيشتر آمريکا بر تضعيف جمهوري اسلامي ايران و ضايع کردن مقاومت مردم شريف ما در مقابل زورگويي‌هاي کينه‌توزانۀ استکبار مي‌شود.
 
رئيس شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي تاکيد کرد: بنابراين بهترين راه، اتخاذ روش صداقت و صفا و شفافيت به جاي دروغ و تکبر و فرار از زير بار مسئوليت و انداختن آن بر دوش ديگران است. 
 
*هيچ‌يک از اصحاب دولت تضمين نمي‌کنند که پذيرش FATF در بهبود معيشت مردم نقش مثبت دارد
 
وي در پاسخ به اين سوال که آيا FATF در برطرف شدن تحريم‌ها و بهبود معيشت مردم نقش مثبتي دارد؟ تصريح کرد: هيچ يک از اصحاب دولت و مدافعانش تضمين نمي‌کنند که پذيرش FATF تحريم‌ها را برطرف کند و موجب بهبود شرايط معيشتي مردم شود؛ ولي نتيجۀ طبيعي آن ميثاق‌ها و اقدامات مالي است که پيوستن به آن، آگاه کردن دشمن از روش‌هايي است که ايران براي جبران آثار تحريم‌ها در چند سال گذشته اتخاذ کرده و اين نتيجه‌اي است که آمريکا پيگيري مي‌کند تا قدم بعدي، يعني افزايش فشار بر ما را بردارند و به قول معروف اشک کباب باعث طغيان آتش مي‌شود.
 
بنابر گزارش فارس، ميرسليم با اشاره به فضاي کلي مجمع تشخيص نسبت به تصويب يا عدم تصويب اين لوايح و ميزان امکان تصويب آن اظهار داشت: مطرح کردن چنين ميثاق‌هايي ترفند غير مستقيم آمريکا به نام معاهدات بين المللي براي به زانو در آوردن کشورهايي است که نمي‌خواهند خواري تسليم در مقابل استکبار را بپذيرند.
 
*بعيد است دولت و نمايندگان مجلس دوسوم آراي مجمع را براي تصويب آن لوايح بدست آورند
 
وي افزود: با توجه به اين که مجلس بر مصوبۀ خود علي‌رغم مخالفت شوراي نگهبان اصرار ورزيده، موضوع براي بررسي در مجمع تشخيص مصلحت مطرح شده است. در شکل کنوني بعيد است دولت و نمايندگان مجلس بتوانند دوسوم آراي مجمع را براي تصويب آن لوايح بدست آورند. البته مجمع مي‌تواند راه حل‌هاي ديگر را نيز براي رسيدن به تشخيص مصلحت بررسي کند و اين موضوعي است که در حال حاضر در دست بررسي است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html